گریکانو

نمایش یک نتیجه

درباره برند گریکانو

با گریکانو لحظه را دم‌آوری کن.

در دنیای قهوه تخصصی، گریکانو (Graycano) خوش درخشیده است. زمینه‌های شکل‌گیری این برند ریشه در اشتیاق به قهوه و نگاه به آینده این صنعت دارد؛ نگاهی که حرفه‌ای‌ها همواره به این صنعت داشته‌اند. شکل‌گیری این برند در ژانویه 2020 اتفاق افتاد، زمانی که فلیکس (Felix) و نیکول (Nicole) با علاقه بی‌اندازه به قهوه دور هم جمع شدند تا رؤیایشان را به واقعیت تبدیل کنند. رؤیایی که منجر به تولید یک محصول افسانه‌ای شد.

داستان برند گریکانو

داستان از آنجا شروع می‌شود که فلیکس که علاقه بسیار زیادی به قهوه و روش‌های دم‌آوری آن داشت، مدتی بود مجذوب هنر دم‌آوری قهوه با دست شده بود. در ژانویه 2020، او ابزاری را طراحی کرد که ظرافت را با دقت ترکیب می‌کرد و به حرفه‌ای‌ها اجازه می‌داد تا راحت‌تر از همیشه به یک قهوه عالی در فنجان خود دست یابند. طراحی او در مورد یک دم افزار قهوه حرفه‌ای بود که هم از نظر فرم و هم نظر عملکرد منحصربه‌فرد باشد. انگیزه او برای دستیابی به چنین محصولی با گذر زمان قوی‌تر و او تصمیم گرفت آن را با نیکول در میان بگذارد؛ کسی که به اندازه او به دنیای قهوه علاقه داشت. آنها به کمک یکدیگر ایده اولیه را پرورش دادند و آن را به چیزی رساندند که امروز می‌بینید.

آنها برای تبدیل رؤیایشان به واقعیت روزهای بی‌شماری را به تحقیق و بحث و آزمایش اختصاص دادند و خستگی‌ناپذیر برای تولید محصولی که هم از منظر کاربرد و هم از منظر زیبایی‌شناسی منحصربه‌فرد باشد تلاش کردند. آنها مفهومی را به دنیای قهوه معرفی کردند با عنوان «لحظه را دم‌آوری کن»؛ شعاری که بر آگاهی و کند کردن سرعت دنیای پرشتاب امروز تأکید داشت.

فلسفه برند گریکانو

شعار منتخب آنها یعنی «لحظه را دم‌آوری کن» به خوبی فلسفه و مأموریت برند آنها را نمایش می‌دهد. در زمانه‌ای که همه چیز با سرعت حرکت می‌کند، گریکانو علاقه‌مندان به دم‌آوری قهوه را تشویق می‌کند تا کمی از سرعت خود بکاهند و از این لحظه لذت بیشتری ببرند. به عقیده آنها قهوه تنها نوشیدنی‌ای برای کافئین رسانی نیست، بلکه تجربه دم‌آوری آن لحظه‌ای است که تمام و کمال به خود اختصاص می‌دهید، پس باید کمی سرعتتان را کم کنید و از لحظه لذت ببرید. ابزار ابداعی آنها فرصتی است برای گرفتن انرژی بیشتر و ارتباط مجدد با لحظه حال. این فلسفه را می‌توان به وضوح در طراحی محصول نهایی آنها نیز مشاهده کرد.

ویژگی‌های دم افزار گریکانو

محصول شاخص این برند، تعهد آنها را به عملکرد و زیبایی توأمان نشان می‌دهد. در ادامه تعدادی از ویژگی‌های برجسته این محصول آمده است.

  • هسته آلومینیومی ریخته‌گری شده: دم افزار گریکانو دارای هسته‌ای از جنس آلومینیوم ریخته‌گری است که می‌تواند دوام بی‌نظیری از خود نشان دهد. همچنین هدایت حرارتی عالی آلومینیوم باعث می‌شود که به سرعت گرم شده و دمای ثابت را در طول فرایند دم‌آوری حفظ کند. این ویژگی باعث می‌شود که قهوه به طور یکنواخت دم‌آوری شده و طعم‌های آن را ارتقا دهد.
  • پوششی با قابلیت تمیز کردن یکسان: این محصول با پوششی ایمن پوشانده شده است که آلومینیوم را از تماس مستقیم با قهوه جدا می‌کند و همچنین این قابلیت را به کاربر می‌دهد که به آسانی آن را تمیز نماید.
  • شیارهای لاوا: در داخل این دم افزار شیارهای لاوا (Lava Ribs) قرار دارند که منجر به جریان سریع و یکنواخت آب می‌شوند. این شیارها باعث می‌شود تا باریستا کنترل بیشتری بر بستر قهوه داشته و در نتیجه بتواند قهوه بهتری با طعم‌های ارتقا یافته داشته باشد.
  • محفظه‌های هوا: برای حفظ گرما و دمای مطلوب در فرایند دم‌آوری این دم افزار دارای محفظه‌های هوایی است که گرمای افزایش یافته را به دام انداخته و به حفظ دمای بستر قهوه کمک می‌کنند.
  • آستر چوب‌پنبه‌ای: این آستر منجر به عایق‌بندی محصول شده و در نتیجه گرمای کمتری را به محیط می‌دهد. از سوی دیگر این آستر از سوختن دست‌های کاربر در هنگام دم‌آوری جلوگیری می‌کند.

گریکانو در مسابقات جهانی

گریکانو در صحنه رقابت‌های جهانی نیز حضوری پررنگ داشته است. در سال 2023 باریستایی یونانی به نام ساوینا گیاتچیا (Savina Giachgia) با استفاده از این دم افزار موفق به کسب مقام دوم شد. در سال 2022 نیز باریستایی آلمانی به نام اریک فریدنبرگ (Erik Freudenberg) و مربی او نیکول باتفلد-مونتگمری (Nicole Battefeld-Montgomery) با استفاده از روش‌هایی جدید موفق شدند شهرت این دم افزار را به عنوان ابزاری که استحکام فوق‌العاده‌ای دارد، دوچندان کنند.

همکاری با سایر برندها

همکاری‌های گریکانو با دیگر برندهای شناخته شده در صنعت نشان از اهداف بلندپروازانه آن دارد. به‌عنوان‌مثال این شرکت در همکاری با سیباریست (Sibarist) فیلتری را تولید کرد که به موجب آن فرایند دم‌آوری با دم افزار گریکانو بهینه می‌شد. این فیلتر دارای زاویه‌ای به میزان 2.75 درجه بود که تضمین کرد فیلتر در جای مناسب قرار گرفته و از عصاره‌گیری غیریکنواخت جلوگیری می‌کند. در حقیقت این فیلتر مشکل موجود در بسیاری از فیلترهای دیگر را با این روش حل کرده بود. نتیجه این همکاری قهوه‌ای است که نواقص کمتری دارد و طعم‌های آن ارتقا یافته‌اند.

مجموعه بتنی گریکانو

علاوه بر کاربردی بودن محصولات، این برند توجه ویژه‌ای نیز به طراحی زیبای محصولات خود دارد. مجموعه بتنی گریکانو (GCC) الهام گرفته از سادگی بتن است و هر قطعه از آن با دست ساخته می‌شود. سطح بدون پوشش و بتنی آن نشان‌دهنده اصالت و زیبایی آن است و رنگ‌های خاکستری و خنثی بتن منجر به افزایش جذابیت بصری این محصول شده است که زیبایی را به کافه‌ها و آشپزخانه‌ها می‌آورد.

نوآوری گریکانو با درخت من

تعهد گریکانو به اخلاقیات، پایداری و محیط‌زیست در برنامه این شرکت با عنوان «درخت من» مشهود است. این برنامه به مشتریان اجازه می‌دهد تا یک درخت در میناس گرایس (Minas Gerais) برزیل را به نام خود درآورند. این مزارع تحت نظارت پائولو ماچادو (Paulo Machado) و تیم او هستند. با این کار مشتریان می‌توانند که مسیر برداشت قهوه را از کاشت نهال تا برداشت از آن پیگیری کرده و اطلاعات بیشتری در خصوص فرایندهای مربوط به کشت و تهیه قهوه به دست آورند. به گفته گریکانو این برنامه تلاشی است برای حمایت از کارگران مزارع آن ناحیه تا بتوانند تجارت منصفانه‌تری داشته باشند.